اگر برای کسب و کار خود می خواهید تبلیغات بیلبوردی بدهید و نمی دانید که چه طرحی را چاپ کنید باید مطالب زیر را به دقت بخوانید. در این آموزش طرح درست را به شما نشان می دهیم.
هزینه ی بیلبوردهای شهری بسیار بالاست. و معمولا هنگامی که میخواهیم این هزینه را بپردازیم با خود می گوییم که الان که دارم پول زیادی را پرداخت می کنم باید نهایت استفاده را از این زمان ببرم و شروع میکنیم به پر کردن بنر تبلیغاتی با کلی اطلاعات که اصلا برای مخاطب مهم نیست. شما با این کار کمترین استفاده را از هزینه ای که کرده اید خواهید برد. در ادامه خواهیم گفت که یک بنر تبلیغاتی باید چگونه باشد. با ما همراه باشید.
بنر تبلیغاتی شما باید به گونه ای باشد که در کمتر از 5 ثانیه توجه مخاطب را جلب کنید در غیر این صورت بازخورد قابل انتظاری که نسبت به هزینه ای که می کنید را قطعا نخواهید گرفت.
بنر تبلیغاتی باید فقط به یک جمله ختم شود. دقت کنید فقط به یک جمله ولی آن یک جمله باید:
هر چقدر که برای خلاقیت جمله ی مورد نظر خودتان زمان بگذارید باز هم کافی نیست. حتی به عنوان یک پیشنهاد اگر 5 تا 10 درصد مبلغ تبلیغ خود را برای عنوان نویسی و یا تبلیغ نویسی هزینه کنید باید بگویم که ارزشش را دارد. چرا که تمام تاثیر هزینه ای که می کنید از این عبارت ریشه می گیرد.
جمله ای که می نویسید باید به مخاطبتان یک احساس را انتقال دهد. این احساس باید با توجه به هدف شما از تبلیغات انتخاب شود. ولی عبارتی که احساس هدفمند را انتقال ندهد باز هم تبلیغات شما را آنطور که باید تاثیرگذار نمی کند.
عنوان شما ممکن است خلاقانه باشد ولی قلاب نداشته باشد و این موضوع هم سبب می شود که تاثیر کمتری را از تبلیغات خود بگیرید. منظور از قلاب ذهنی این است که عنوان تبلیغاتی شما باید یک ارتباط با مفهومی که در ذهن عموم مردم وجود دارد ارتباط داشته باشد تا با دیدن اولین نگاه توسط مخاطب در ذهن او یک تداعی ایجاد کند. با این کار شما به سادگی وارد ذهن مخاطب می شوید
در این موضوع هم شما فقط باید از یک تصویر استفاده کنید. تصویری که سه ویژگی بالا را داشته باشد و به عنوان شما کمک کند تا سه مورد بالا را بهتر انتقال دهد.
در آموزش های قبل مانند طراحی کاتالوگ و یا بروشور در مورد فونت صحبت کردیم. در طراحی بنر تبلیغاتی شما باید کلمه ی مورد تاکید خود را حتما بزرگتر از بقیه کلمات بکار ببرید
نهایت رنگ هایی که باید در طرحتان باشد 4 رنگ است. مگر از بک گراندی استفاده کنید که احساس خوبی را انتقال می دهد ولی رنگین کمانی است در این حالت ایرادی در استفاده ی بیش از 4 رنگ نیست.
به طور خلاصه 5 مورد زیر را حتما رعایت کنید:
1- سادگی در طراحی:
استفاده از طراحی مینیمالیستی و اجتناب از شلوغی بصری.
2- پیام واضح:
متن باید مختصر، جذاب و کاملاً مشخص باشد.
3- رنگبندی هماهنگ:
رنگها باید با هویت برند شما مطابقت داشته باشند و حس مناسبی ایجاد کنند.
4- استفاده از Call to Action (CTA):
جملاتی مانند “همین حالا خرید کنید”، “بیشتر بدانید” یا “ثبتنام کنید” که مخاطب را به اقدام دعوت میکنند.
5- انتخاب تصاویر باکیفیت:
تصاویر یا گرافیکهای مورد استفاده باید حرفهای و باکیفیت باشند.
ابزاری قوی تر برای جذب مخاطب به صورت عمومی با هزینه بالا ولی بازخورد مناسب
انتقال احساس در پیام شما حتما باید باشد.
قلاب ذهنی داشته باشد
یک بنر تبلیغاتی می تواند بر روی بیلبورد ها به صورت چاپی و یا برای سایت یا شبکه های اجتماعی به صورت دیجیتالی باشد.
این موضوع خیلی وابسته به این نکته است که چقدر میخواهید برای تبلیغات خود هزینه کنید و در چه جایی میخواهید از آن بنر استفاده کنید و بازخورد مورد انتظار شما چیست.
طراحی بنر تبلیغاتی نیازمند خلاقیت، دقت و توجه به جزئیات است. با رعایت نکات و اصول ذکر شده، میتوانید بنرهایی جذاب و حرفهای طراحی کنید که پیام شما را به شکلی مؤثر به مخاطبان هدف منتقل کند.
هزار یک محتوا آماده هر گونه عنوان نویسی یا تبلیغ نویسی برای کسب و کار شماست.
در پست های بعدی اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت…
حال برگردید و عکس را با دقت بیشتری نگاه کنید. پیشاپیش از شما عذرخواهم
حضورتان در هزار و یک محتوا خیلی برای ما ارزشمند است. تمام تلاشمان را در جهت قدردانی به کار می بریم.