بروشور یکی دیگر از ابزارهای مهم در بازاریابی و اطلاعرسانی است که به شما کمک میکند تا اطلاعات کسبوکار، محصولات یا خدمات خود را به شیوهای مؤثر و جذاب ارائه دهید. پس به طبع طراحی بُروشور حائز اهمیت است.
در این مقاله، تمام آنچه برای طراحی یک بُروشور حرفهای نیاز دارید، از اصول اولیه تا نکات کلیدی برای گرفتن نتیجه ی قابل قبول برایتان بازگو می کنیم.
در هر فرآیندی از عالم چیزی به نام مقدمه وجود داره که در همه ی امور حائز اهمیت است. بُروشور یکی از این مقدمات ارتباط شما با مشتری است و یک ابزار چاپی و یا دیجیتال برای بازاریابی، برندسازی و در نهایت فروش شما محسوب می شود.
در پست قبل توضیح دادیم که طراحی پوستر نیز یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی است ولی تفاوت بُروشور و پوستر در این نهفته است که بُروشور در رابطه یک به یک مورد استفاده قرار می گیرد ولی پوستر برای اطلاع رسانی عمومی است. هر کاری یک ابزاری دارد و یکی از ابزارهای ارتباط نفر به نفر هم بُروشور می باشد.
البته این که می گوییم نفر به نفر منظور جلسات خصوصی است و ممکن است شما در یک جمع 5 یا 6 نفره از بروشور استفاده نمایید.
به طور خلاصه بُروشور ابزاری است تا مخاطب هدف خود را بر روی خدمات یا محصول خود متمرکز نمایید.
استفاده از رنگها، تصاویر و چیدمان حرفهای باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را جلب نماید.
طراحی یک هنر است و سلیقه ی طراح یکی از عواملی است که در کیفیت بُروشور شما تاثیر گذار است.
اطلاعاتی که می خواهید به مخاطب خود بدهید علاوه بر آن که باید دارای یک مسیر هدف دار باشد باید مختصر و مفید هم باشد به گونه ای که مخاطب از حجم آن وحشت زده نشود و پذیرشش را از دست ندهد.
شاید بتوان گفت فونت از مهم ترین آیتم های طراحی می باشد. نه تنها بُروشور، بلکه در تمامی طراحی ها اعم از طراحی کارت ویزیت و … باید از فونت مناسب استفاده کنید.
حتما در پایان بُروشور خود به اقدام مخاطب خود تاکید کنید و بهتر است اقدامی را در نظر داشته باشید که حتی اگر مخاطب آن را نپذیرفت گزینه ای برای همراهی شما در گام بعدی را هم در خود داشته باشد.
1.هدف شما از بُروشور:
2.تعیین طرح کلی :
3.جمع آوری محتوا:
4.بازبینی و ویرایش:
بروشور یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی است و معمولا در ارتباطات خصوصی تر از آن استفاده می شود.
بروشور ها معمولا دو تکه و یا سه تکه طراحی می شود. ولی معمولا یک کاغذ A4 دو رو که به سه بخش تقسیم شده باشد مورد استفاده قرار میگیرد
در بروشور معمولا شما باید تمرکزتان بر روی ارائه ی محصول یا خدمات باشد و بایستی بیشتر از مزیت های آنچه را که می خواهید بفروشید سخن بگویید ولی در کاتالوگ شما علاوه بر محصول تمرکز بر کل شرکت خود دارید و اعتبار و سابقه ی خودتان را به تصویر می کشید و تمرکزتان بر کلیات کسب و کارتان باید باشد.
طراحی بُروشور یکی از روشهای مؤثر برای معرفی محصولات و خدمات است. با رعایت اصول طراحی، طرح کلی مناسب و ارائه محتوای ارزشمند، میتوانید بروشوری جذاب و حرفهای ایجاد کنید که توجه مخاطبان را جلب کرده و آنها را به اقدام دعوت کند. سادگی را فراموش نکنید. و جالب است بدانید که دفترک فارسی شده ی کلمه بُروشور است.
در پست های بعدی اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت…
حضورتان در هزار و یک محتوا خیلی برای ما ارزشمند است. تمام تلاشمان را در جهت قدردانی به کار می بریم.