جیبِ تو به هزار و یک محتوای خوب نیاز داره

طراحی بروشور

فهرست مطالب

طرح مورد نیاز خود را سفارش دهید
گرافیک بالا
سفارش طراحی کارت ویزیت
519 هزار تومان
پوستر
سفارش طراحی پوستر
619 هزار تومان
بروشور
سفارش طراحی بروشور
919 هزار تومان
کاتالوگ
سفارش طراحی کاتالوگ
419 هزار تومان هر صفحه

طراحی بروشور یا آب انار ملس!

بروشور یکی دیگر از ابزارهای مهم در بازاریابی و اطلاع‌رسانی است که به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کسب‌وکار، محصولات یا خدمات خود را به شیوه‌ای مؤثر و جذاب ارائه دهید. پس به طبع طراحی بُروشور حائز اهمیت است.

در این مقاله، تمام آنچه برای طراحی یک بُروشور حرفه‌ای نیاز دارید، از اصول اولیه تا نکات کلیدی برای گرفتن نتیجه ی قابل قبول برایتان بازگو می کنیم.

طراحی بروشور

از اهمیت بروشور بیشتر بدانیم

در هر فرآیندی از عالم چیزی به نام مقدمه وجود داره که در همه ی امور حائز اهمیت است. بُروشور یکی از این مقدمات ارتباط شما با مشتری است و یک ابزار چاپی و یا دیجیتال برای بازاریابی، برندسازی و در نهایت فروش شما محسوب می شود.

در پست قبل توضیح دادیم که طراحی پوستر نیز یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی است ولی تفاوت بُروشور و پوستر در این نهفته است که بُروشور در رابطه یک به یک مورد استفاده قرار می گیرد ولی پوستر برای اطلاع رسانی عمومی است. هر کاری یک ابزاری دارد و یکی از ابزارهای ارتباط نفر به نفر هم بُروشور می باشد.

البته این که می گوییم نفر به نفر منظور جلسات خصوصی است و ممکن است شما در یک جمع 5 یا 6 نفره از بروشور استفاده نمایید.

به طور خلاصه بُروشور ابزاری است تا مخاطب هدف خود را بر روی خدمات یا محصول خود متمرکز نمایید.

بروشور حرفه ای و ویژگی های مهم آن

طراحی بصری جذاب:

استفاده از رنگ‌ها، تصاویر و چیدمان حرفه‌ای باید به گونه ای باشد که توجه مخاطب را جلب نماید.

طراحی یک هنر است و سلیقه ی طراح یکی از عواملی است که در کیفیت بُروشور شما تاثیر گذار است.

اطلاعات مهم ولی به اختصار

اطلاعاتی که می خواهید به مخاطب خود بدهید علاوه بر آن که باید دارای یک مسیر هدف دار باشد باید مختصر و مفید هم باشد به گونه ای که مخاطب از حجم آن وحشت زده نشود و پذیرشش را از دست ندهد.

فونت های خوانا:

شاید بتوان گفت فونت از مهم ترین آیتم های طراحی می باشد. نه تنها بُروشور، بلکه در تمامی طراحی ها اعم از طراحی کارت ویزیت و … باید از فونت مناسب استفاده کنید.

دعوت به اقدام را فراموش نکنید

حتما در پایان بُروشور خود به اقدام مخاطب خود تاکید کنید و بهتر است اقدامی را در نظر داشته باشید که حتی اگر مخاطب آن را نپذیرفت گزینه ای برای همراهی شما در گام بعدی را هم در خود داشته باشد.

کارهای مهمی که برای طراحی بروشور باید انجام دهید

1.هدف شما از بُروشور:

  • آیا بروشور شما برای معرفی محصول است یا خدمات؟
  • هر کدام که هست باید دقیقا مشخص باشد.

2.تعیین طرح کلی :

  • چاپی یا دیجیتال بودن بُروشور خود را تعیین کنید.
  • دو لَت یا سه لَت بودن بُروشور خودتان را بر اساس هدف خود انتخاب کنید.
  •  از بین سادگی یا پیچیدگی پیشنهاد من این است که سادگی را ترجیح دهید.

3.جمع آوری محتوا:

  • متن های کوتاه با جذابیت بالا بنویسید
  • تصاویر شما مهم تر از عبارات شما هستند
  • اطلاعات تماس مانند شماره همراه، وب سایت، شبکه های اجتماعی و … را فراموش نکنید.

4.بازبینی و ویرایش:

  • قبل از چاپ و یا انتشار حتما بُروشور خود را بازبینی کنید.
  • خطاهای املایی، نکات فراموش شده و تناسب را در نظر بگیرید.
  • در نهایت بُروشور باید مثل یک آب انار ملس باشد.

سوالات متداول

بروشور چیست؟

بروشور یکی دیگر از ابزارهای بازاریابی است و معمولا در ارتباطات خصوصی تر از آن استفاده می شود.

بروشور ها معمولا دو تکه و یا سه تکه طراحی می شود. ولی معمولا یک کاغذ A4 دو رو که به سه بخش تقسیم شده باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد

  • متن کوتاه و با جذابیت
  • تصاویر با کیفیت با ترکیب رنگ متناسب
  • سادگی را ترجیح دهید.
  • اطلاعات تماس را حتما قید کنید

در بروشور معمولا شما باید تمرکزتان بر روی ارائه ی محصول یا خدمات باشد و بایستی بیشتر از مزیت های آنچه را که می خواهید بفروشید سخن بگویید ولی در کاتالوگ شما علاوه بر محصول تمرکز بر کل شرکت خود دارید و اعتبار و سابقه ی خودتان را به تصویر می کشید و تمرکزتان بر کلیات کسب و کارتان باید باشد.

طراحی بُروشور یکی از روش‌های مؤثر برای معرفی محصولات و خدمات است. با رعایت اصول طراحی، طرح کلی مناسب و ارائه محتوای ارزشمند، می‌توانید بروشوری جذاب و حرفه‌ای ایجاد کنید که توجه مخاطبان را جلب کرده و آن‌ها را به اقدام دعوت کند. سادگی را فراموش نکنید. و جالب است بدانید که دفترک فارسی شده ی کلمه بُروشور است.

در پست های بعدی اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت…

حضورتان در هزار و یک محتوا خیلی برای ما ارزشمند است. تمام تلاشمان را در جهت قدردانی به کار می بریم.

جمع بندی

یک لوگوی خوب میتونه تحول آفرین باشه

هزار و یک محتوا
هزار و یک محتوا

با 60 درصد تخفیف " 5 میلیون و 963 هزار تومان "