چه عواملی مهم هستند تا یک شخص تصمیم بگیرد که وارد سایت شما بشود؟ چرا یک شخص باید از میان ده ها سایت دیگر، سایت شما را برای ورود انتخاب کند و وارد سایت شما شود؟ بله عنوان شماست که مخاطب را به سایت شما می آورد. شما یا باید رتبهی اول گوگل باشید و یا یک عنوان جذاب داشته باشید تا مخاطب وارد سایت شما شود. این را فراموش نکنید. و برای اینکار باید به عنوان نویسی خودتان بها بدهید.
اینکه بگوییم عنوان شما باید جذاب باشد قطعا دردی از شما دوا نخواهد کرد. برای نوشتن یک عنوان مناسب باید پارامترهایی را مد نظر قرار دهید و آنها را در عنوان خود به کار ببرید که در ادامه به برخی از آنها میپردازیم:
باور کنید که مهمترین ویژگی عنوان نویسی صداقت در عنوان شماست. تمام مهارت های عُنوان نویسی را فدای این صداقت بکنید؛ ارزشش را دارد. من به شما تضمین می دهم. اگر عنوان شما صادقانه نباشد و مخاطب شما وارد سایت شما شود خیلی در سایت شما نمی ماند و این موضوع برای سئوی سایت شما تاثیر منفی دارد.
تضاد ها یکی از ابزارهای مهم در عُنوان نویسی است. ذهنیت ما انسان ها از دیرباز بر روی تضادها حساس شده است و این می تواند توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید چرا که این موضوع از دیرباز در ژنتیک ما آدم ها نقش بسته است.
عنوان شما باید به گونه ای باشد که مخاطب شما نسبت به آن کنجکاو شود. یکی از نکاتی که کنجکاوی را زیاد می کند نگفتن کل اطلاعات است. یعنی تا جایی اطلاعات بدهید که مخاطب مشتاق شنیدن مابقی مطلب شما باشد. در واقع باید در اطلاع دادن از نگاه سریالی کمک بگیرید.
عنوان شما اگر به گونه ای باشد که حس از دست دادن به مخاطب را منتقل کند قطعا مخاطب وارد سایت شما خواهد شد. برای این کار باید واقعا چیز ارزشمندی را برای ارائه داشته باشید و اصل صداقت را فراموش نکنید. مخاطب را فریب ندهید. حسی که نسبت به برند شما در ذهن مخاطب شکل می گیرد از هر چیزی مهم تر است پس لطفا به خاطر یک توجه کوچک برند خودتان را زیر سوال نبرید.
استفاده از تشبیه ها و تمثیل ها نیز یکی از ابزارهایی است که از دیرباز در میان ایرانیان مرسوم است و البته که همین آشنا بودن ذهن با مطالب ادبیاتی به شما کمک می کند تا تمثیل های مناسب مخاطب را به سمت شما بکشاند. خودمان نیز در میان دوستان و خانواده خیلی مواقع از این عبارات استفاده می کنیم و کلی لذت می بریم. کمی فکر کنید و امروز خودتان را مرور کنید. از چند تمثیل استفاده کردید؟
در نهایت اگر نتوانستید یک عنوان خوب برای خودتان پیدا کنید می توانید به هزار و یک محتوا سفارش دهید تا برایتان عنوانی مناسب پیشنهاد کنیم. و یا اینکه از سادگی استفاده کنید. ساده و شفاف یک عبارت کوتاه را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید. اگر میخواهید حرفه ای تر عُنوان نویسی کنید تا آماده شدن دوره ی تخصصی عنوان نویسی هزار و یک محتوا می توانید از این مطالب استفاده کنید.
و البته کتاب های زیادی هم وجود دارد که می توانید تهیه کنید.
استفاده از عبارات جذاب و برانگیزاننده ی توجه مخاطب برای ورود در ذهن ها را عنوان نویسی می گویند.
عنوان نویسی و تبلیغ نویسی تقریبا یکی هستند ولی بهتر است اینطور در نظر بگیریم که عُنوان نویسی برای سایت و شبکه های اجتماعی استفاده می شود و تبلیغ نویسی برای بنرهای تبلیغاتی. ولی از نظر هزینه با هم تفاوت های زیادی دارند.
بله ، هزار و یک محتوا عنوان نویسی را به صورت حرفه ای هم برای مقالات سایت شما و هم برای بنرهای تبلیغاتی شما انجام می دهد.
صداقت در عنوان نویسی، مهم ترین ویژگی آن است. اگر عنوان شما صداقت نداشته باشد تمام فنون عنوان نویسی را هم که رعایت کنید باز هم بازخورد واقعی را نخواهید گرفت.
یک عنوان مناسب نرخ کلیک سایت شما را افزایش میدهد. در سرچ کنسول گوگل سی تی آر جزو شاخص های مهم محسوب می شود و میزان زیادی از آن به کلیک هایی است که دریافت می کنید. و این کلیک ها به عناوین شما بستگی دارند. اگر سی تی آر شما در سرچ کنسول عدد پایینی به شما نشان می دهد باید عناوین مقاله های خودتان را بهبود ببخشید تا کلیک بیشتری را دریافت نمایید.
حضورتان در هزار و یک محتوا خیلی برای ما ارزشمند است. تمام تلاشمان را در جهت قدردانی به کار می بریم.